9. juni 2017

SALGSUDVIKLING

Salgsudvikling i DufkeResult

Salgsudvikling med DufkeResult

"The sales department isn't the whole company, but the whole company better be the sales department"          - Philip Kotler

Det er præcis sådan vi tænker salgsudvikling og salgsuddannelse. Tiden hvor salget udelukkende var overladt til salgsafdelingen er for længst ovre, og nødvendigheden af at tænke salg ind i alle kontakter med kunden er blevet markant større.

Mange virksomheder har haft et massivt fokus på at skabe en konkurrencefordel ved at udvikle nye og spændende produkter, og det massive produktfokus har fjernet fokus på at få solgt produkterne. Evnen til at sælge er blevet afløst af evnen til at beskrive og anprise produkter.

Når så sælgernes evne til at beskrive og anprise produkter klart overmatches af internettet, er der behov for at ny- eller gentænke sælgernes rolle og opgaver.

Sælgeren kan skabe værdi ved at tænke nye løsninger ind i kundernes værdikæde - det kræver vilje og evne til at udfordre kundernes tankegang og egen opfattelse af behov.

Organisationen som helhed kan skabe et stærkere fokus på nytten og værdien, af de løsninger der tilbydes. De kan blive mestre i at forstå hvordan egne produkter og løsninger, skaber værdi for kunderne og matcher kundernes "gains and pains". Det skal handle mere om, hvordan vi hjælper kunderne med både at sove roligt om natten og få opfyldt sine drømme. Dette er nøglen til at opnå mersalg, skabe krydssalg og udnytte kundernes uudnyttede potentiale.

Lige meget hvad der står på visitkortene, så har salget gennemgået enorme ændringer, og kravene har aldrig været større. Salgsudvikling med DufkeResult sætter deltagerne i stand til at skabe resultater for kunden og for virksomheden, og sikrer dermed sælgerens berettigelse.

Salgstræning – fordi vi spiller kamp hos kunderne og træner derhjemme…

Den sælgende organisation der skaber krydssalg og mersalg

Tiden som sælgerne kan opnå hos kunderne bliver mindre og mindre, derfor skal alle andres  muligheder for salg udnyttes. Lær om og træn i at udnytte de muligheder der er for krydssalg og mersalg i alle kontaktpunkter med kunden, (udviklere, konsulenter, teknikere, kundeservice, back-up, programmører, tilbudsberegnere, ledelse, service mm), så det er jer og ikke konkurrenten der udnytter kundens potentiale.

Få et billede af kundernes loyalitet, potentiale, tilfredshed, NPS mm – og se mulighederne for mersalg, krydssalg og gensalg.

Det Resultatskabende Salg

Lige meget hvad der står på dit visitkort, så har salget gennemgået enorme ændringer, og kravene har aldrig været større. Salgsuddannelsen 'Det resultatskabende salg' sætter deltagerne i stand til at skabe resultater for kunden og for virksomheden, og sikrer dermed sælgerens berettigelse.

Lær hvordan man som sælger kan udfordre kundernes egen opfattelse af behov, gennem at arbejde målrettet med at forstå kundernes "gains and pains. Bliv den sælger, der opfylder kundens drømme og får ham til at sove roligt om natten.

Læs mere om salgsuddannelsen 'Det resultatskabende salg" her.

Struktur på virksomhedens salg

Fokus har for længe været på produktet og vore egne processer og arbejdsgange, og mange virksomheder har glemt hvordan man sælger.

Salgsudvikling med DufkeResult betyder fokus på at få gennemarbejdet processerne med kunderne, budskaberne der sælger, valueproposition mm, så mulighederne hos kunderne udnyttes og kunderelationen fastholdes.

Få input til forbedringer i din organisation. Husk at få en analyse af salgsorganisationens arbejdsform – ”Salgsstyrkechecket”.